Da li je gof plava ili bijela riba?

Prije no što uđemo u tu dilemu, treba reći jednu drugu čvrstu činjenicu – gof je izuzetno ukusna i zdrava riba!

Plava i bijela riba se razlikuju po količini omega 3 masnih kiselina u mesu, dok je kod bijelih ta razina (bitno) niža i masnoće se deponiraju u jetri. Bazna podjela ipak ide iz životnih navika ribe, pa je tako plava riba manje ili uopće ne vezana za morsko dno i život provodi u plavome sloju (koji se ponegdje naziva i „morski stupac“), a i riba sama ima dominantne plavetne reflekse i boje po tijelu, ujedno to je i riba koja je stalno u pokretu (iglun, tuna, skuša, palamida etc). Dijelimo ih na dvije bazne skupine Clupeidae (manje vrste inćun, lokarda, skuša, srdela…) i Scombridae u koju pak uzlaze veći primjerci pa tako i gof uz lampugu, tunu..

Učiniti će vam se da je plava riba vrlo nalik po svome načinu života i neprestanom kretanju – pastrvi.
Što je i potpuno točno, barem kada bismo uspoređivali gorivo na koje idu, naime ugljikohidrat je prilično slabašan izvor energije u odnosu na mast. Odatle je i razvidno da se mišićne strukture plave ribe, upravo zbog navedenog stila života i povećane potrebe za energijom dugoročno razvojno mijenjaju, pa tako distribucija masnoća može generirati nutritivno kvalitetnije masti, ali i specifične toksine poput žive (posebno primjetno u nekih vrsta morskih pasa). No ipak omega 3 masnu kiselinu nije moguće generirati ,već ju preuzimaju iz svoga hranidbenog lanca ishodišno sve do fitoplanktonskih i planktonskih organizama – a koji jesu autori omega 3 masne kiseline.
Gof, često boravi na dnu, čak i spava ili se prepušta drugim organizmima koji ga čiste od nametnika i to uglavnom zimi dok u rana ljeta izranja i obitava bliže površini. Pa stoga česti ulovi, istim ribolovnim alatima kakvima se love kapitalniji primjerci plavih riba, znaju biti razlog za svrstavanje gofa u plavu ribu. Gof ima znatno višu količinu omega 3 masnih kiselina od ostalih primjeraka bijele ribe, ali za razliku od ostale plave ribe čija je konzumna tjedna količina, ne veća od dva puta i to, ne više od 500gr svakog puta – gofa možete bez bojazni jesti i više puta. Sa strane organoleptike i nutricionizma gofa nema razloga klasificirati plavom ribom, osim u koliko nas ne fura neka Hemingwayevska poetika o čovjeku, moru, barci i velikoj ribi :-))))